طریقت جامع

Search
Close this search box.
اصول و نحوه درخواست کردن

اصول و نحوه درخواست کردن

«به‌نام حضرت دوست»

اصول و نحوه درخواست کردن:
* سه نوع درخواست داریم که برای درک بهتر، در قالب مثال (گرسنگی) آنرا بیان می‌کنیم:

1- نوع اول، درخواست از روی بی‌اشتهایی و شکم‌سیری: به‌مانند شخصی‌که جهت خوردن به آشپزخانه مراجعه نموده، هدف وی از خوردن، رفع گرسنگی نیست. در این نوع درخواست، اشتها و تمنای قلبی، برای رسیدن به خواسته وجود ندارد. در نتیجه، تلاش چندانی هم در راستای رسیدن به هدف صورت نمی‌گیرد.

2- نوع دوم، درخواست از روی گرسنگی: به‌مانند شخصی‌که به آشپزخانه مراجعه نموده، و حاضر است برای رفع گرسنگی، نسبت به تهیه مواد اولیه و طبخ غذا، اقدام نماید. این نوع درخواست، در حد متوسط قرار دارد؛ و تمنای شخص، جهت رفع گرسنگی و رسیدن به خواسته، نسبت به نوع اول، در درجة بالاتری قرار دارد؛ و شخص با صرف زمان و انرژی، جهت رسیدن به خواستة خود، قدم برمی‌دارد.

3- نوع سوم، درخواست اضطراری: به‌مانند کسی‌که در بیابان گیر کرده و هیچ‌چیزی برای رفع گرسنگی و تشنگی وجود ندارد. در اینجا، هدف فقط رفع گرسنگی نیست؛ بلکه، تمنای شخص جهت نجات جانِ خود است. در درخواست‌های نوع اول و دوم، شخص می‌داند که چیزی برای خوردن وجود دارد، و با صرف کمی زمان و هزینه، به آن می‌رسد. ولی در نوع سوم درخواست، شخص مانند کسی‌که سوار بر کشتیِ در حال غرق‌شدن است، از بیم جان خود، با تمام وجود، آرزوی رسیدن به خواستة خود را می‌نماید. وقتی شخص در این موقعیت قرار می‌گیرد، هر نوع خوراکی که بدستش برسد، حتی بصورت خام، و با صرف انرژی زیاد، آنرا می‌خورد؛ و برایش مهم نیست خواستة وی از چه راهی بدستش می‌رسد.

درخواست کردن از نوع سوم:
وقتی شخص با تمام وجود درخواست می‌کند، سه قدرتِ قلب و ذهن و کلام، با هم متحد می‌شوند.

شخصی‌که به‌حالت اضطرار می‌رسد، از تمام اسباب و وسایل ظاهری که قبلاً آنها را سبب برآوردن نیازهای خود می‌دانسته، قطع امید کرده، و توجه او به خالق هستی معطوف گردیده، و خواستة خود را با تمام وجود، فقط از او می‌خواهد؛ که این‌حالت، باعث افزایش عیار و درجه “خلوص” می‌گردد.

البته حالت “اضطرار” به‌معنی عجز و ناله نیست؛ و نیازی نیست که مانند افراد گدا، که وانمود به مریضی و عجز می‌کنند، صبح تا شب، ناله و زاری کنیم. بلکه، می‌توانیم مانند یک انسان با شخصیت و پادشاه (با فرکانسی نزدیک به فرکانس خالق هستی)، خواستة خود را فقط یک‌بار با قدرت بیان نموده، و سپس، با باور و یقین صد درصد به اینکه درخواست توسط خالق ما شنیده شده، و به‌موقع اجابت می‌شود، سپاسگزاری نموده، سپس درخواست خود را رها می‌کنیم. البته که می‌بایست در مسیر و هم‌فرکانس با خواستة خود نیز، گام برداریم.

استاد محمّدرضا یحیایی
کلاس آموزشی چهارشنبه 12 مهر 1402

کاری از: مهندس علی عبدلی
همه یار است و نیست غیر از یار              واحدی جلوه کرد و شد بسیار
#پالایش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا