طریقت جامع

Search
Close this search box.
پرسش و پاسخ با استاد – 270

پرسش و پاسخ با استاد – 270

❓ پرسش 270: 
درود بر استاد فرزانه، روز زیبایتان بخیر و شادی
من یکسری از کتابهایتان را خریداری کردم، و اولین کتاب از سری کتابهایتان رو شروع کردم به خواندن. لطفاً اگر توصیه‌ای دارید، خوشحال می‌شوم که بشنوم و حتماً انجام خواهم داد. برایتان، بهترینها را از خداوند متعال، خواستارم. دست حق نگهدارتان.
ماندانا از تهران

پاسخ 270:
با درود و خدا قوت خدمت شما عزیز گرامی
کار خوب و عاقلانه‌ای کردید که تمامی کتابها را یکجا تهیه کردید. زیرا اگر تمامی کتابهایم در یکجا باشند، نور خودشان را آشکار خواهند کرد.
از هر جایی که دوست دارید و درونتان شما را بطرفش می‌کشد، با توکل بر خداوند متعال شروع کنید و با همت و پشتکار و سختکوشی خودتان، به اتمام برسانید.
بعد از چند سال، بعد از اینکه تمامی کتابهایم را خواندید و در آنها مسلط شدید، متوجه خواهید شد که تمامی کتابهایم در کنار همدیگر، یک مجموعه دایرت‌المعارف جامع از علوم مفید برای دنیاهای بُعد سوم و چهارم (تن و روان) (دنیا و آخرت)، را تشکیل داده‌اند.
ای عزیز! به ظاهر اسم کتابها نگاه نکنید. حتی اگر یکی از کتابهایم را بنابه دلایلی نداشته باشید؛ از بعضی علوم عقب خواهید افتاد و بعضی از فنون و تکنیکهای علوم مفید را درک نخواهید کرد.
برای مثال: خیلی از افراد هستند که از حجامت، خوششان نمی‌آید. به‌همین خاطر، کتاب حجامت مرا تهیه نمی‌کنند. در صورتی‌که وقتی به مبحث انرژی درمانی می‌رسند و از من سئوال می‌کنند، به آنها می‌گویم صفحات …. از کتاب حجامت مرا بخوانید. و آنها می‌گویند: آخه استاد! ما از حجامت و خون‌ریختن، خوشمان نمی‌آید!!!
یا، خیلی از افراد هستند که از رزمی، خوششان نمی‌آید. به‌همین خاطر، کتاب آموزش کاراته مرا تهیه نمی‌کنند. در صورتی‌که وقتی به مبحث نیروهای درون می‌رسند و از من سئوال می‌کنند، به آنها می‌گویم صفحات …. از کتاب آموزش کاراته مرا بخوانید. و آنها می‌گویند: آخه استاد! ما از رزمی (دعوا و مشت و لگد و زخمی شدن)، خوشمان نمی‌آید!!!
یا، داستانهای ذن!!!
یا، آیین رزم جامع!!!
یا، ….
در صورتی‌که، هر کسی در «طریقت جامع» قدم می‌گذارد، باید جامع‌نگر و هوشیار و مدبر و متفکر و ریزبین باشد. باید خوش‌اخلاق و مثبت‌اندیش و خداپرست حقیقی و صادق و خاضع و خاشع و محقق و پژوهشگر و حکیم و دانشمند و با معرفت بوده و یا سعی خودش را تا آنجایی‌که در توانش است، انجام دهد تا در آن راه باشد. باید همیشه و در همه‌حال خودش را پالایش کند. و …. خیلی بایدهای دیگر!!!
از تمامی امکانات موجود خودتان، برای کشف مجهولاتی که در درونتان وجود دارد، نهایت استفاده را ببرید.
از همان ابتدای کار، تمامی مشاهدات و نظرات و سئوالات و جواب آنها را که بدست آورید را در یک فایل، تایپ کنید (به مانند: پایان‌نامه دانشگاه). و حدوداً هر 400 صفحه را بصورت صحافی شده درآورید (جلد اول). و همینطوری به کار خودتان ادامه دهید تا صاحب مجموعه‌ای از پایان‌نامه‌هایتان شوید (جلد دوم و ….).
در کار خودتان بسیار دقیق و سختکوش و صبور و متواضع باشید. و در نهایت، از خداوند متعال بخاطر نعمت درک بالایی که به شما داده تا به این حیطه (طریقت جامع) وارد شوید، همیشه و در همه‌حالت، سپاسگزار باشید. زیرا: شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر نعمت، از کفت بیرون کند!!!
همانطوری‌که قبلاً به شما عزیزان گرامی‌ام گفتم: قبل از این که سئوالات خودتان را از کسی بپرسید، لطفاً یک سری به سایت و کانال تلگرام من بزنید و تمامی اطلاعات آنرا بصورت تفکیک‌شده در یک فولدر ذخیره کنید.
فولدر اصلی: طریقت دانایی جامع.
شامل فولدرهای زیادی است:
مقالات- عکس- فیلم- سخنرانی- موسیقی- تایپ- پرسش و پاسخها- …. سخنان حکمت آموز جامع.
داخل هر کدام از آنها هم، خیلی اطلاعات موجود است.
هر زمان، تمامی اطلاعات را از داخل سایت و کانال تلگرام من، داخل فولدر اصلی ریختید و تک تک آنها را نگاه کردید و خواندید و گوش دادید، به آنها تعمق و تدبر و تفکر کنید. و در نهایت، هر چیزی را که از آنها متوجه شدید را داخل فایل وورد خودتان تایپ کنید.
وقتی تمامی کارهای بالا را انجام دادید، تازه می‌توانید سئوالات خودتان را مطرح کنید. زیرا فقط در این زمان است‌که واقعاً می‌دانید از مطرح‌کردن سئوالات خودتان، چه چیزهایی را می‌خواهید.
دلیلش هم این است‌که: شاید سئوالات الان شما که فکر می‌کنید خیلی برای شما مهم و غیر قابل جواب دادن است، سالها پیش، توسط یکی دیگر از شاگردانم پرسیده شده، و جوابش در سایت و کانال تلگرامم موجود باشد.
پس، قبل از اینکه سئوالی را بپرسید، لطفاً به تمامی اطلاعات موجود در سایت و کانال مسلط شوید.

در ضمن! برای رفتن به راه «طریقت جامع» باید سفری به درون خود کنید، سفری که پر از عجایب و ناشناخته‌ها در دنیایی شگفت‌انگیز می‌باشد. و این را بدانید که، خدا را نمی‌توانید در بیرون و در آسمانها پیدا کنید. زیرا خداوند متعال، در درون خود شماست، و از شما جدا نیست.
به‌همین خاطر است‌که من همیشه می‌گویم: باید ما خودمان را همیشه و در همه‌حال، پالایش کنیم!!!
در «طریقت جامع»، ابتدا خودتان را پالایش کنید، و سپس سکوت کنید و آماده باشید تا صداهای درونی خودتان را که بصورت الهامات درونی است، بشنوید. و در نهایت، باید این الهامات درونی الهی را بنویسید و به آنها در حد توانتان عمل صادقانه و خالصانه و متواضعانه و خاشعانه و خاضعانه کنید.
بهترین راهنما و راهبر و محافظ و وکیل و دوست و یاور و پشتیبان و …. نور هدایتگر، فقط خداوند متعال است!!!
من تمام حرفها را در لابلای پرسش و پاسخها و مقالات و کتابها و سخنان حکمت‌آموز جامع، گفتم!!! فقط کافیست، با قلبی آرام و مطمئن و پاک (پالایش شده)، بتوانید اسرار درون آنها را از درونی‌ترین قسمت وجودیشان، بیرون بکشید!!! به‌همین سادگی!!!
حرف برای گفتن بسیار است. ولی ای عزیز!!!
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!!!
در انتها، شما عزیزانم را به دست توانای خداوند متعال می‌سپارم.
سلامت و موفق و سربلند و پاینده باشید
یا جامع
(پاسخ از استاد 1399.8.12)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.8]
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روشن

سلام استاد گرامی. من هم مانند این عزیز بیشتر کتابهای شما را تهیه کرده ام چند سال است . و راهنمای من برای آشنایی با شما دانشمند بزرگوار خداوند متعال بوده است . مدتها بود منتظر چنین پاسخی بودم که به این عزیز دادید . از راه دور دست شما دانشمند بزرگوار را می بوسم و امیدوارم بتوانم رسالتم را چون شما به شکل صحیح انجام دهم . ممنون از راهنمایی هایی که جهت خواندن کتابهایتان کردید . ما چقدر خوشبخت هستیم که با انسان بزرگواری چون شما آشنا شدیم . خدارا شکر . ممنون . سلامت و شاد باشید .

پیمایش به بالا